Rétorika

ZLEPŠENÍ RÉTORICKÝCH SCHOPNOSTÍ (Jak dobře mluvit)

Cíle :

  • dosáhnout znatelné změny v kultuře vyjadřování a vystupování před velkým počtem osob
  • přispět k celkovému růstu profesionality
  • posílit potenciál růstu a prosperity
  • PROGRAM výcviku, semináře, kurzu


    1. Úvod

    2. Formulace klíčových praktických problémů účastníků při vystupování před velkým auditoriem

    3. Krátký úvod do rétoriky – zdůvodnění, proč se rétorikou zabývat, co můžeme získat rétorickým tréninkem, jak hledat vlastní styl oslovování publika

    4. Případová studie: „Démosthénovy potíže“

    5. Stavba projevu a prezentace – způsoby, jak zaujmout posluchače a udržet s nimi mentální kontakt – jak si zajistit aktivní naslouchání

    6. Příprava veřejného projevu – volba a promýšlení argumentů, verbální stránky projevu a vhodného jazyka – nácvik variant práce se slovy, hledání vhodných synonym, trénink bohatého slovníku (komunikační hra)

    7. Význam jazykové kultury pro přesvědčování posluchačů – jak se vyhnout jazykovým prohřeškům, nevhodným formulacím a slovům

    8. Emocionální příprava na úspěšný projev – význam neverbální stránky projevu

    9. Jak poučit posluchače, jak jim sdělit něco nepříjemného, kritického, stresujícího apod.

    10. Fáze veřejného projevu – zahájení, argumentace, zdolávání předpokládané polemiky (námitek), zdůraznění obhajovaného sdělení, požadavku, nabídky apod., shrnutí a závěr (vyústění projevu), diskuse a její moderování

    11. Co musí zvládnout každý úspěšný rétor – trému, neverbální složku projevu, vlastní emoce i emoce posluchačů, adekvátní řečnický styl, organizaci projevu (tempo, čas, strukturální proporcionalitu)

    12. Závěry a praktická doporučení

    13. Zpětná vazba od účastníků
 

Agentura PoKr, Jabloňová 15, 68201 Vyškov, IČ: 621 22 037